زمانی که قند خون بالا می رود بدن قادر به انتقال درست قند از خون به داخل سلول ها نیست  که اگر آن را کنترل نکنیم منجر به بیماری دیابت می شود که می توان با راه های طبیعی کاهش قند خون در خانه از آن را کنترل کنید.

روش های کاهش قند خون

شما می توانید برای پایین آوردن قند خون در خانه از غذاهایی استفاده کنید که  تاثیر فراوانی در کنترل این بیماری دارد. یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در پایین آمدن فشار خون انتخاب یک رژیم غذایی مناسب است که از قند داخل خون می کاهد و نتیجه مثبتی در روی این بیماری دارد.

کنترل میزان قند خون

کسانی که دچار قند خون بالایی هستند باید همیشه قند خود را در یک میزان معینی نگه دارند تا عوارض خطرناک بیماری دیابت را از بین ببرد. چراکه معین نبودن سطح قند خون باعث مشکلات قلبی و عروقی فراوانی از جمله:

  • کوری و به وجود آمدن اختلالاتی در بینایی
  • به وجود آمدن زخم های پا و عفونت کردن های وخیم  که بسیار دیر بهبود می یابد.
  • قطع عضو.
  • اختلالات کلیوی و نارسایی آن
  • حملات قلبی و مغزی
  • کم شدن جریان خون به اندام ها
  • مختل شدن سیستم عصبی
  • درد و ضعف اندام ها

عوارض بالا بودن قند خون

راه های طبیعی کاهش قند خون در خانه

داشتن قند خون بالا مسئله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت زیرا در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی می تواند فرد را از پای در آورد که قطعا یکی از اصلی ترین راه های درمان تغییر سبک زندگی است، ما در ادامه راه های طبیعی برای کاهش قند خون در خانه را برای شما شرح می دهیم .

ورزش کردن

داشتن تحرک زیاد برای کاهش قند خون  در خانه می تواند بسیار موثر واقع شود به همین دلیل باید ورزش را برنامه خود جای دهید. و اگر هم دچار اضافه وزن هستید باید فورا وزن اضافی خود را از بین ببرید ، سعی کنید به طور منظم حداقل ۳ بار در هفته به ورزش های تند و سریع بپردازید. مانند: رقص، شنا، دویدن و … می توانند مناسب ترین ورزش ها باشند.

از روش های کاهش قند خون در خانه ورزش مداوم است

قطع مصرف کربو هیدرات

زمانی که شما مواد غذایی مصرف می کنید که حاوی کربوهیدرات هستند بدن این کربوهیدات وارد شده به بدن را به قند تجزیه می کند که در نتیجه زمانی که مصرف کربوهیدرات شما بالا می رود عملکرد انسولین مختل می شود در نتیجه میزان قند خونتان بالا می رود.پس تا جای ممکن از مصرف هرگونه کربوهیدرات بپردازید.

قطع مصرف کربوهیدرات برای کاهش قند خون

مصرف فیبر زیاد

مصرف فیبر باعث می شود تا کربو هیدارت مصرف شده دیرتر هضم شود که این باعث می شود روند جذب قند کند تر شود.استفاده از غذا های فیبر دار مانند سبزی جات، میوه ها، و حبوبات می توانند برای کاهش قند خون بسیار مفید باشد.

آب زیاد بنوشید

از راه های کاهش قند خون در خانه نوشیدن آب فراوان در طول روز است که کمک می کند تا سطح قند خون پایین بیاید و اینکه باعث می شود قند خون اضافه از طریق ادرار  به سرعت  دفع شود و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد پس سعی کنید به طور مرتب در حجم زیاد آب بنوشد. توجه داشته باشید که مصرف نوشیدنی های شیرین نمی تواند جای مصرف آب را بگیرد . باعث می شود که گلوکز خون بالا برود که چاقی و اضافه وزن را به همراه دارد و به مراتب خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

پروتئین بیشتری مصرف کنید

مصرف پروتئین باعث جذب کالری می شود که در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود که کاهش وزن مساوی است با نبود قند اضافی در بدن. از مصرف غذاهای چرب و پر ادویه بپرهیزید.

از اصلی ترین راه های کاهش قند خون در خانه مخصوصا کسانی که دچار  قند خون بالایی هستند باید از مصرف هر گونه قند، شکر ، نوشیدنی و غذاهای شیرین، شیرینی ها نوشابه های گازدار به طور جدی دوری کنند.

مصرف پروتئین برای کاهش قند خون در خانه

استفاده از سرکه سیب

از جمله فواید سرکه سیب کاهنده بودن قند در خون است. مصرف سرکه سیب باعث بالا رفتن حساسیت انسولین می شود. پس سعی کنید از سرکه سیب در برنامه غذایی خود به خصوص در سالاد ها استفاده فراوانی بکنید و یا اینکه که هر روز صبح به اندازه یک قاشق چایی خوری در یک لیوان آب حل کنید و بنوشید.

استفاده از دارچین

مصرف دارچین باعث می شود قند خون به سرعت کاهش یابد و همچنین میزان حساسیت انسولین را بالا ببرد. مطالعات نشان داده اند که استفاده از دارچین می تواند تا ۲۹ % قند خون را کاهش دهد که رقم قابل توجهی است. مقدار مصرفی دارچین در طول روز باید حداقل ۲ قاشق غذا خوری در روز باشد. از مصرف زیاد دارچین بپرهیزید زیرا ممکن است خطر ساز باشد.

منبع : آرگا

برچسب ها :

برچسب ها

تمامی حقوق مطالب برای محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.