در ابتدا باید گفت که رژیم شوک چیست؟ این رژیم  ویژه افرادی است که پس از انجام مراحل و دستورات لاغری بدن آن ها در لاغر و کاهش وزن استپ کرده است  و هیچ گونه کاهش وزنی در بدن آن ها اتفاق نیافتاده هر چند ماه یکبار لازم است با دستورات ویژه به نام رژیم های شوک به بدن شوک وارد شود تا از حالت ثابت بودن در آید .  رژیم شوک چیست

 همانطور که می دانید امروزه رژیم های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که ممکن است خیلی از آنها با صرف وقت و هزینه بی تاثیر باشد که بسیاری از این رژیم ها تاثیر موقتی بر روی بدن دارند . رژیم شوک برای بدن طوری طراحی شده است که تا بتواند فعالانه کالری بسوزاند  و چربی ها را آب کن.

قوانین رژیم لاغری شوک

  • نوشیدن الکل ممنوع است
  • نوشیدن مقدار زیادی آب وعده های غذایی را با هم ترکیب نکنید هر وعده باید در زمان معین خورده شود.
  • شما می توانید دو روز در هفته به صورت عادی غذا بخورید به شرط آن که پرخوری نکنید.
  • در این رژیم غذایی صبحانه در روزهای رژیم غذایی همیشه یک نوع است: یک قطعه میوه ( پرتقال، گلابی، لیمو شیرین همه قبول هستند ) به جز موز. یک فنجان چای یا قهوه ( بدون شیر، شکر و شیرین کننده ) دو عدد بیسکوییت

کاهش وزن با رژیم لاغری

برنامه غذایی رژیم شوک

صبحانه
۲ عدد تخم مرغ آب پز، قهوه یا چای  و ۱ عدد سیب بهترین و کامل ترین صبحانه هستند. تخم مرغ ها حتما باید با زرده خورده شوند البته در صورت نداشتن کلسترول. سیب هم که خاصیت آنتی باکتریال دارد و باعث می شود انرژی بیشتری در طول روز داشته باشیم .

صبحانه مناسب برای رژیم شوک

 نهار

 گوشت قرمز یا ماهی کبابی و آب پز، سالاد فصل بدون مایونز و یک دوم لیوان آب کرفس برای رژیم شوک در وعده های ناهار مناسب هستند.
سالاد فصل یعنی سالادی که در آن همه سبزی های آن فصل پیدا شود که شامل خیار، گوجه، کاهو، کلم، قارچ و ذرت باشد. این نکته را حتما باید رعایت کنید که به جای آب کرفس نمی توانید خود کرفس را بخورید کرفس نفخ آور است و این که  خود کرفس فیبر دارد و در این رژیم این فیبر وجود ندارد. وقتی آب کرفس را می گیرید، در بافت آن شکست انجام می شود و فیبرش را از دست می دهد و این دقیقاً همان چیزی است که برای گرفتن رژیم به آن نیاز دارید.

استفاده از نهار مناسب برای رژیم شوک

میان وعده

یک لیوان آب گوجه فرنگی یا شیر کم چرب یا یک عدد موز کوچک در فهرست میان وعده قرار دارد.
به همان دلیلی که برای کرفس ذکر شد نمی توانید به جای آب گوجه فرنگی خود گوجه را بخورید.
گوجه فرنگی حاوی ویتامین A،B وC، پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن است و باعث می شود هم انرژی بدن تان تأمین شود و هم سیستم های ایمنی بدن ضعیف نشود.
موز دارای پتاسیم بالایی است که هم به انقباض ماهیچه ها کمک می کند و هم سوخت و ساز بدن تان را افزایش می دهد.

استفاده از میان وعده مناسب برای رژیم شوک

شام

در رژیم لاغری شوک هرگز از وعده غذایی شام نگذرید.
گوشت قرمز، ماهی یا مرغ کبابی یا آب پز سبزیجات تازه و جوانه ها،، لیموترش تازه برای این وعده بهترین انتخاب هستند.
تعادل  مصرف بین گوشت ها را رعایت کنید. اگر برای ناهار گوشت قرمز می خورید، سعی کنید برای شام ماهی یا مرغ بخورید یا اگر یک شب گوشت قرمز می خورید، یک شب مرغ و شب سوم حتما ماهی بخورید. اگر ماهی دوست ندارید، نباید این را از برنامه ی غذایی تان حذف کنید. روی امگا سه ماهی حساب شده است.

شام رژیمی مناسب برای رژیم شوک

ورزش

هیچ رژیمی بدون فعالیت بدنی یا همان ورزش به درد نمی خورد و به نوعی بی فایده است. پیاده روی یک اصل مهم در رژیم شوک است. سعی کنید برای پیاده روی از کفش مناسب و ورزشی استفاده کنید ، پیاده روی را به صورت مستمر و مفید انجام دهید ، پیاده روی باید به صورتی باشد که ضربان قلب بالا برود . باید به این نکته اشاره کرد که عرق کردن به منظور چربی سوزی نیست بلکه یک فرایند طبیعی برای دفع گرما است .

اصول و قواعد رژیم شوک

نکاتی درباره لاغری سریع

  • کاهش مصرف نمک
  • مصرف روزانه قهوه
  • قطع مصرف نوشیدنی های شیرین
  • مصرف قند و نشاسته را کم و قطع کنید
  • پروتئین و سبزیجات بخورید
  • ۳رور در هفته از دمبل استفاده کنید
  • مصرف ادویه را افزایش دهید به خصوص فلفل
  • ورزش های هوازی انجام دهید
  • آرام غذا بخورید
  • مواد غذایی مصرف کنید که بر لاغری تاثیر گذار هستند
  • آب زیاد بنوشید

رژیم غذایی شوک می تواند انتخاب مناسبی برای تجربه کاهش وزن باشد اما توجه کنید که هر رژیم لاغری باید در حد اعتدال و در صورت داشتن بیماری خاص با مشورت پزشک صورت گیرد.

منبع : آرگا

برچسب ها :

برچسب ها

تمامی حقوق مطالب برای محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.